Inteligentní domácnost. To je téma, které nás v Sun System skutečně zajímá a věnujeme se mu už delší dobu. Zajímá i vás? Pokud ano, pak máme radost, že vám můžeme přinést rozhovor se skutečným odborníkem na inteligentní domácnosti. Je jím pan Jaroslav Zeman, který je ředitelem SOMFY pro Českou republiku. 

Hlavním tématem našeho rozhovoru bude domácí automatizace - jak se Somfy ČR v této oblasti daří?  

Myslím, že velmi dobře a věříme, že bude ještě lépe. V minulém roce se nám podařilo výrazně změnit poměr prodaných zařízení s io technologií a těch se starší bezdrátovou technologií RTS, a to ve prospěch io (poznámka: RTS je jednosměrný rádiový protokol, kdežto io-homecontrol® obousměrný, což znamená, že umožňuje vysílat povely zařízením a zároveň dostávat o provedené akci zpětnou vazbu). S tím souvisí i zvýšení prodeje našich systémů pro řízení inteligentní domácnosti TaHoma a Connexoon. Čeští zákazníci se v oblasti domácí automatizace pohybují zdatně a vědí, co chtějí, takže mnohovrstevnaté péči o zákazníka věnujeme velkou pozornost. S tím souvisí i spuštění služby Somfy Assistance, díky které našim zákazníkům poradíme po telefonu s jakýmikoli technickými problémy, zajistíme opravu, navrhneme inteligentní domácnost na míru apod. Zároveň jsme každý všední den k dispozici osobně v našem Somfy Experience centru, ve kterém si nastavení a ovládání chytré domácnosti mohou zájemci sami vyzkoušet. 

Systém TaHoma® propojí všechna zařízení v domě. Zdroj: www.somfy.cz

Jak je na tom náš trh v oblasti motorizovaného stínění a inteligentní domácnosti v porovnání se západem? 

Troufám si říct, že výborně. Prodej chytrých pohonů je čím dál vyšší, čeští zákazníci už vědí, že se jim pohon, který umí šetřit energie i čas, vyplatí. K dnešku máme v Evropě připojených více než 100 000 inteligentních domácnosti. V ČR je jich více než 1 600, což je vzhledem k faktu, že systém nabízíme teprve tři roky a ze začátku nebylo moc zákazníků, kteří by věděli, co inteligentní domácnost vůbec znamená, úspěch. Čeští zákazníci jsou dnes mnohem poučenější a chtějí investovat do kvalitních věcí, což vývoj v této oblasti akceleruje. Co se rychlosti implementace systému TaHoma na počet obyvatel týče, jsme v rámci střední Evropy nejúspěšnější. Obecně lze říci, že v Evropě dochází k mnohem razantnější akceleraci výstavby chytrých domů, než tomu bylo v USA. 

Inteligentní domácnost od Somfy doma i v pohybu. Zdroj: www.somfy.cz

Existuje u nás něco jako „typická“ česká inteligentní domácnost? 

Přesné informace o českých inteligentních domácnostech nemáme. Pojmenovat typickou českou domácnost tím pádem nedokážeme a myslím, že ani neexistuje. Časté je však počáteční nastavení dle kritérií úspora energií, zabezpečení a řízení světel a dále pak její postupné rozšiřování, na které umíme velmi dobře reagovat. Jako jedni z mála totiž nabízíme široké portfolio vlastních produktů a k tomu i kompatibilitu s mnoha předními značkami.

Za poslední měsíce jste představili několik nových produktů i služeb – například tichý pohon Sonesse, bezpečnostní systém Somfy One, a také zmiňované Somfy Experience centrum nebo-li chytrý showroom – je širší portfolio produktů a služeb budoucností Somfy?

Novinek minulý rok bylo a bude i tento poměrně dost. Honba za větším počtem inovací a produktů ale určitě není naší filosofií. To, do čeho budeme investovat a českému zákazníkovi nabízet, vždy pečlivě promýšlíme. V letošním roce to bude například oblast dodatečných aplikací, které můžete, ale nemusíte implementovat do chytré domácnosti. V praxi to znamená, že když si zákazník koupí například jednoduchou zabezpečovací jednotku Somfy One, bude ji moct používat samostatně nebo si ji propojí s dalším zařízením.

Mluvíte o jednoduché zabezpečovací jednotce – v čem konkrétně je jednoduchá a znamená i to, že je vhodná pro kohokoli?

Jednoduchá je především v instalaci, nastavení a následném užívání. Somfy One můžete ovládat na dálku chytrým telefonem, může, ale nemusí být součástí chytré domácnosti. Jednoduchost spatřuji i v tom, že se nám do jednoho malého zařízení podařilo zabudovat několik bezpečnostních funkcí a atributů – například HD kameru s nočním viděním, sirénu, detektor pohybu, záložní baterii, možnost ovládání hlasem i automatické nastavení dle úrovně uživatele. V neposlední řadě je tento produkt jednoduchý, nebo spíš minimalistický, ve vzhledu, takže se bez nadsázky hodí do každého interiéru (poznámka: k dispozici je v černé a bílé barvě viz foto). A ano, Somfy One si i vzhledem k příznivé ceně může pořídit opravdu téměř kdokoli. 

 

Na otázky odpovídal pan Jaroslav Zeman, ředitel SOMFY pro Českou republiku. 

SOMFY, spol. s r.o.

Bavorská 2780/2
155 00 Praha 5 - Stodůlky

www.somfy.cz

Moc děkujeme za odpovědi a přejeme společnosti SOMFY hodně nových a zajímavých projektů.

Sun System

S výběrem Vám ochotně poradíme

ZÁKAZNICKÉ CENTRUM

Neváhejte se nás na cokoliv zeptat, popř. nám zanechte kontakt a my se Vám ozveme.

Infolinka

800 150 180

E-mail

poptavka@sunsystem.cz
NAJÍT PRODEJNÍ MÍSTO

NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA / DOTAZ